Tuesday, July 21, 2009

Aku sedih....



Sedihnyer hati... Mummy I miz u so much!!! (Kalau mummy ada mesti mrka x buat sy mcm ni, boleh sy ceritakan pd mummy 10 thn perkembangan sy pd mummy. Mesti mummy gembira sy tlh membesar dgn baik. Mummy, sy sedih kdg2 tgk kwn2 mrka ada mummuy tmpt utk mengadu. Sy, xde mummy. Sy rindu sgt pd mummy. Sy harap mummy damai di sana Ameen.Mummy thu x sy harap sgt mummy pergi 1 tmpt yg ada di dunia ni tp mummy rahsiakan. Tp x kan mummy, mummy dah pergi ke tempat yg lain kan. Sedih mummy, sy kadang rasa mcm teringat nk jumpa mummy balik. Tp yg Esa lebih menyayangi mummy. Al-fatihah utk mummy di sana.

Perasaan bercampur baur. Kalau diikutkan hati nk jer aku lari. Lari ke planet yg asing, atau sebuah tempat yg aku xkenal orang da orang x kenal aku boleh?.

Lately, aku selalu menangis. Pagi petang malam. Selalu menagis. Aku sedih hatiku pedih. Masaku tinggal sikit. Sikit jer lagi.. Masa?? Masa yg ditetapkan aku sendiri utk pergi. Pergi?? Pergi sejauh mungkin. Tp aku tidak berdaya. Aku hanya aku. Kadangkala bila aku fikir, sejauhmana pun aku larik sesedih mana pun aku rasa. Kita sbg manusia x akan dapat lari dari kenyataan, larik dari masalah. Fuuhh.. keluhan panjang yg dilepaskan utk ke berapa kali aku tak tahu.

Kini, yang aku tahu aku cuma mahu nangis dan menangis. Kenapa? Mengapa? Aku sedih..

Aku selalu berdoa kpd yg Esa agar diberi kekuatan utk meneruskan perjuangan hidup.

Ya Allah jadikan aku wanita yg tabah dan kuat... Ameen.

Aku berharap suatu hr nnt akulah wanita tabah itu...

2 comments:

  1. Salam,
    Adikku Teacher Sikin yang cantik,

    Pertamanya,adik kena igt balik bila baca mathurat, ada ayat bermakna dalam tuh utk adik n abg nih faham dan hadam..

    " Sesungguhnya Allah SWT tidak akan membebankan dan menguji hambanya dengan bebanan yang tidak mampu dipikulnya.."

    Maksudnya, adik nih orang yang terpilih dan orang yang berjaya..!!! terpilih dan berjaya kerana mampu memikul dan menjalani bebanan dan ujian yang Dia berikan..TAHNIAH dik..!!!

    Kedua, bila tgk gambar adik kt sblh kanan blog nih trasa rindu, teruja, semngat, sayu, gagah dan kagum. Senyum adik tuh, luarnya mmg seronok utk dilihat, tp dalamnya empunya diri jer yg tahu kan dik? Faham dan dapat merasai bagaimana perasaan yang adik hadapi bilamana pg ptg mnngs..rasa sedih, pilu, sebak, kecewa, cemburu sebab mummy tersayang da takde..

    cne abg ne tau? coz abg ne rapat amat sangat mangat x hengat ngn 'mummy' zd sndiri..so dapat bygkan cne klu 'mummy' zd xde, prsaan tuh cner...cant be describe by word kan dikkk..

    ketiga, saya ROZAIDI BIN RUSMIN yakin dan percaya bahawa suatu hari nnt adik ckin nih akan menjadi sorng insan yang amat tabah dan cekal dalam kehidupannya dengan izinNya..dapat dilihat sepanjang mengadakan aktiviti bersamanya..(ini series...)

    keempat. BITTAUFIQ WAN NAJAH adik..!!!

    p/s : comment seadanya dari seorang abg kepada adiknya..

    ReplyDelete
  2. Thank you Abg Zd di atas sokongan padu pd sy..

    Hurm memang perit kalau nk dikenangkan saat pemergian insan tersayang. Namun apa yg boleh kite buat kalau tidak diiringi dengan doa pd yg Esa.

    Sejak sy mengenali Al-Mathurat.. Ayat yg abg Zd kasi kat sy tu.. Adalah ayat fovourite.. Ayat motivasi utk diri dikala 'down'(huhu).. Terima kasih kerana memperingati....

    Terima kasih juga di atas sokongan Abg Zd selama ini...

    Sob2.. tetiba sedih plakk

    ReplyDelete