Friday, June 18, 2010

Kenapa perlu bersedih

Mengapa perlu bersedih? Bukankah setiap yang diciptakan Allah itu mengandungi hikmah yang tidak ternilai harganya. Mengapa kita mesti mengeluh sekiranya kita tidak dapat memiliki sesuatu. Bukankah kita ketahui Allah adalah pemilik mutlak alam semesta ini.Syukur ke hadrat Allah di atas ujian Allah kepada saya untuk kali ini.

Pernah saya terfikir mengapakah ujian sebegini yang Allah berikan kepada saya. Mengapa saya yang dipilih untuk ujian ini? Hati saya hancur pada mulanya. Saya tidak menjangka begini penghujung kisah hidup saya ini. Di kotak fikiran, berkira-kira untuk berfikir mengapa saya tidak dipilih oleh nya. Saya duduk sendirian, kaji diri saya sendiri.

Lama saya sendirian, saya melatih dan melawan diri saya agak tidak mudah tersentuh emosi di atas ujian Allah kali ini. Saya belajar untuk menjadi wanita yang penyabar, tenang dan cuba bangun untuk bangkit semula. Kembali kepada Yang Esa, mohon pertolongan agar dikuatkan diri untuk meneruskan kehidupan ini.

Saya bangun kembali, tiada lagi tangisan mengiringi diri ini. Kembali kuat dan bertenang sebaik mungkin. Memang sedih, apabila impian yang kita impikan, berkecai di tengah jalan. Tapi, sebagai seorang mukminah sejati, bukankah saya perlu yakin akan kekuasaan dan ketentuan Allah. Alhamdulillah, saya sedang menjalani proses pemulihan itu.

Terima kasih kepada ahli keluarga di atas bantuan dan nasihat kepada saya. Rakan-rakan saya yg banyak membantu. Saya sayang kamu semua.

No comments:

Post a Comment